Bakan Ersoy açıkladı: Türkiye hedef yükseltti

Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Eylül ayı bilgilendirme toplantısı ve klâsik öğlen yemeği bugün saat 13.00’da Beyoğlu’nda gerçekleşti. Toplantıya Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’un yanı sıra İstanbul Valisi Ali Yerlikaya, TÜROB Lideri Müberra Eresin, konsoloslar ve otel müdürleri katıldı.

“35 MİLYAR DOLAR GAYESİ 37 MİLYAR DOLARA YÜKSELTTİK”

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy “Başarılı ve amaçlarımızın üzerinden tamamlamaya hazırlandığımız turizm döneminin akabinde bugün sizlerle birlikte bir ortada olmaktan büyük bir memnuniyet duyuyorum. Cumhuriyetimizin 100. yılına yani 2023’e yönelik sektörel hazırlıklarımızı masaya yatıracağız. Yılın başını daima bir arada hatırlayalım. Önümüzde belirsizliklerle dolu bir sürecin olduğu değerlendiriliyordu. Biz tüm bu olumsuz senaryolara kulaklarımızı tıkayarak yol haritamızı belirledik. Tanıtımlarımızı arttırarak, önlemlerimizi alarak ve amaçlarımızı küçültmeden çalışmalarımıza başladık. Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı aracılığıyla 33 ülkenin ulusal televizyon kanalı ile 200 ülkedeki global haber kanalları ve dijital mecralarında Türkiye’mizin tanıtımlarını gerçekleştirdik. Bunun yanı sıra 77 ülkeden 2 bin 55 basın mensubu, kanaat lideri ve bin 539’u çeşit operatörü olmak üzere 3 bin 613 kişiyi ülkemizde konuk ettik. Bu ağırlamalar sonucunda 34,2 milyar basın erişimi, 486 bin toplumsal medya erişimi sağlandı. Ağırlamalarımız da devam ediyor. Bu tıklanma oranlarımız da artmaya devam ediyor. Türkiye olarak son üç yıldır TGA ile dünyada turizm alanında açık orta en ağır ve en tesirli tanıtım yapan ülke oldu. Ağır tanıtım kampanyaları sayesinde ziyaretçi sayısında sene başında duyurulan 42 milyon amacını 47 milyona, 35 milyar dolar gelir gayesini ise 37 milyar dolara yükselttik” dedi.

“MICHELIN REHBERİ İSTANBUL’U RADARINA ALDI”

Bakan Ersoy “İleriye yönelik rezervasyonlarda epey uygun gidiyor. Yılsonunda revize ettiğimiz amaçların de geçileceğine gönülden inanıyorum. 2016 yılında 62 dolara kadar gerileyen kişi başı gelirlerimizi 2016’ya nazaran yüzde 35 kaydederek 83 dolara çıkartmayı hedefliyoruz. Döneme kaygılı başlayan Antalya bazını ele alacak olursak temmuz ayı itibariyle turist kapasitesinde azamî randımanı Antalya’da da yakaladık. 2021 yılında 9 milyon turist ağırlayan Antalya’nın 2022 yılında yaklaşık 13 milyon ziyaretçiyi konuk edeceğini öngörüyoruz. İstanbul ise mayıs itibariyle aylık fazla pandemi öncesi sayılarını yakalamaya başladık. Yılsonunda 15 milyon ziyaretçiyi konuk edeceğini öngörüyoruz. Şimdiye kadar ulaştığımız noktayı size sayılarla anlattım. Artık biraz nasıl bu sayıları yakaladığımızı paylaşacağım. Tanıtımı yaptık. Tanıtım hayati derecede kıymetli bizim için lakin bu tanıtımın altının çok uygun doldurulması gerekiyor. Bunun için de eser çeşitliliğine gittik. Yalnızca pazar çeşidine değil birebir vakitte eser çeşitliliğine de gittik. Kruvaziyer, arkeoloji turizmi ve kültür turizmi alanında özel projelere imza attık. Türkiye’nin mahallî, özgün ve doğal pahalarını ortaya çıkarmak için planlanan rota çalışmalarını bu süreçte tamamladık. Antik medeniyetleri kapsayan yürüyüş ve bisiklet yolları, Evliya Çelebi, Mimar Sinan üzere kültürel rotalar, 7 kiliseler, kibelenin seyahati, peygamber rotası üzere inanç notaları ile peynir rotası, bağ yolları ve gastronomi rotalarını hayata geçirdik.” diye konuştu.

Bakan Ersoy şöyle devam etti: “Gastronomimizi tanıtmak için harekete geçtik. Emeklerimiz sayesinde dünyanın en itibarlı restoran derecelendirme sistemi olan Michelin Rehberi İstanbul’u radarını aldı. 11 Ekim’de restoran listesini açıklayacak. İstanbul nihayet yıllar sonra 38’inci ve istasyon olarak Michelin Rehberinde yerini alıyor. Ancak biz İstanbul’da hudut tutmaya niyetli değiliz. İnşallah yakın bir gelecekte İzmir, Çeşme’yi ve Bodrum’da bu rehberin içine öncelikli olarak aldırmak için çalışmalarımız çabalarımız devam ediyor. Arkeoloji turizminde kıymetli çalışmalara imza atacaklar. Geçen sene altı yüz yetmiş noktada hafriyat yaparak dünyada birinci olduk”