Yahyalı’da festival coşkusu

Yahyalı ilçesinde düzenlenen şenliğe; AK Parti Kayseri milletvekilleri Taner Yıldız ve İsmail Emrah Karayel, Vali Yardımcısı Mehmet Sadık Tunç, Yahyalı Kaymakamı Mehmet Kaya, Yahyalı Belediye Lideri Esat Öztürk, protokol üyeleri ve vatandaşlar katıldı. Elma hasadı ile başlayan şenlik, Yahyalı Cumhuriyet Meydanı’nda protokol tarafından düzenlenen kortej yürüyüşünün akabinde protokol üyelerinin açılan stantları ziyareti ile devam etti. Stantların gezilmesinin akabinde elma müsabakasında dereceye girenlere protokol üyeleri tarafından mükafatları verildi.

Yahyalı’nın zenginliklerini tanıtmak için gece gündüz çalıştıklarını söyleyen Yahyalı Belediye Lideri Esat Öztürk, “Belediyecilik yalnızca alt ve üst yapı demek değildir. Belediyecilik doğana beşik ölene mezar demektir. Meskeni olmayana mesken, aşı olmayana aş, işi olmayana iş, ekmeği olmayana ekmek demektir. Belediyecilik kültür, sanat ve turizm bedellerini elbette tanıtmak demektir. Biz de gizli cennet Yahyalı’nın zenginliklerini tanıtmak için gece gündüz demeden çalışıyoruz. İlçemizi imar, ihya ve inşa ediyoruz. Vazifeye geldiğimiz günden beri ilçemizin çehresini ve vizyonunu değiştirdiğimize hepiniz şahitsiniz. Yahyalı denince akla, buz üzere yaylası, bereketli ovası, ormanı, madeni, kirazı, çileği, elması, balı, manevi iklimi ve manevi havası Sultan Sazlığı, Kuş Cenneti yaban hayatı, eşsiz tabiat hoşlukları, bulutları dağları, rafting parkuru Kapuzbaşı Şelalesi, Yeşilköy Şelalesi, Derabağ Şelalesi, Aksu Vadisi ve Hacer Vadisi, kar tünelleri, Zamantı Irmağı, halısı, tarım ve elması, Yedi Gölleriyle sayamayacağımız birçok hoşlukları tanıtmaya uğraş ediyoruz. Yahyalı yeryüzü cenneti dedik. Ben gönülden sayın valimize, Yahyalı’nın en hoş merkezinden, en hoş meydanından hürmetlerimi, hürmetlerimi arz ediyorum” dedi.

Öztürk, Yahyalı’da toplam 10 çeşit elma üretimi yapıldığını söyleyerek, “Günde bir elma, bir daha ilaç alma. ‘Yarım elma gönül alma’ sloganıyla ürettiğimiz elmada Türkiye’de Isparta, Karaman, Niğde, Antalya, Kayseri olmak üzere beşinci sıradayız. Bazen don olayı oldu biliyorsunuz. Zirai don olduğu vakit Antalya, 5. sıraya düşebiliyor, biz 4’e çıkabiliyoruz. Bu noktada Allah’a hamdolsun biz Türkiye’ye, Kayserimize ve ilçemize katma kıymet üretiyoruz. Üreten bir ilçeyiz. En hoş elmamız, en lezzetli ve en aroması hoş olan elmamızdan neler çıkmıyor ki. Elma çayı, elma suyu, elma reçeli, elma marmeladı, elma sirkesi, elma hoşafı, elma püresi, elma cipsi çocuklarımızın çok sevdiği, elma pekmezi, elma maması çocuklarımız için yeniden, elma turşusu yaparak dediğimiz üzere hünerli elleri daha da hünerli hale getirmiş olacağız. Üretmiş olduğumuz elma başta starking, golden, Amasya, ekşi elma olmak üzere toplam 10 çeşit elmayı bu ilçemize biz üretiyoruz. Elma üreticilerimizle ilçe iktisadına ve Kayserimizin iktisadı 400 milyon TL’lik katkı sunuyoruz. İlçemizde 8 adet elma depomuz mevcut. Elma deposu, kapasitemiz. 42 bin 500. İnşallah bu ilçe, üreten ilçe olmaya devam edecek. Kâfi ki bu çaba, bu samimiyet bizle olduğu sürece Allah’ın müsaadesiyle Yahyalı elmacılıkta çok ses getirecek” tabirlerini kullandı.

“20 ülkeye elma ihracatı yapıyoruz”

Lider Esat Öztürk, toplamda 20 ülkeye elma ihracatı yaptıklarını söyleyerek, kelamlarına şu halde devam etti:

“Bugün aldığımız bir hoşluğu, muştuyu de paylaşmak istiyorum. İsrail’e 72 tonluk elmanın ihracatına başlamış olduk. Bu da doğrusu bugünkü 1. Elma ve Turizm Festivali’ne bir nevi müjde olmuş oldu. Yalnızca İsrail değil biz Rusya’ya, Ukrayna’ya, Suriye’ye, Mısır’a, Irak’a, Katar’a, Hindistan, Suudi Arabistan, Libya, Birleşik Arap Emirlikleri, Tunus, Yemen, Ürdün, Türkmenistan, Kazakistan, Özbekistan, Umman, Pakistan olmak üzere hamd olsun 20 ülkeye ihracat yapıyoruz. Siz elma üreticilerimizle biz gurur duyuyoruz. Bugün Yahyalı’nın günü. 23 Eylül 2022 hoş Yahyalı’mıza, Elma Şenliğimize güzel olsun.”

Festivalde Ahmet Şafak ve Tuğba Çimencan rüzgarı esti

1. Elma ve Turizm Şenliğinde, konuşmalar ve ödül merasiminin akabinde ünlü sanatçı Ahmet Şafak ve lokal sanatçı Tuğba Çimencan sahne aldı. Sanatkarlar meydanı dolduran vatandaşlara sevilen müzikleri seslendirdi.